Open House

Yes I know, I know. Vet mycket väl att jag inte skrivit på evigheter. Dåligt uppdaterande. Men iallafall så vill jag berätta lite om min helg. Typ bästa helgen på länge. Skolan fyllde 35 år i år och jag, Anna, Sofie, Emilia och Lisa var med i showen. Och gissa vilka vi var? Vi fick uppträda som Spice Girls.

Anna - Baby Spice
Emilia - Sporty Spice
Lisa - Posh (eller hur man nu stavar det)
Sofie - Ginger Spice
Jag - Scary Spice

Jag fick alltså vara svart och ha peruk och allt. Vi hyrde kläder och platåskor i sånna utklädningsaffärer. Så himla coola alltså!

Fredag
Fredagen blev som ett stort genrep - med betalande gäster. Vi var med och sjöng i kören med tre olika låtar, och så fick vi även uppträda med låten Wannabe av Spice Girls. Det gick verkligen skitbra! Och det var såå himla kul! Synd att våran låt bara är 2min 55sekunder lång.

Lördag
Själva showen var på lördagen. Det var middag och allt i Mozart salen. Det blev ganska lång väntetid för oss (50 min) som skulle uppträda. Gästerna var vääldigt sena. Haha men iallafall. Spice Girls-låtengick mycket bättre än dagen innan och vi fick skitmycket applåder. Haha! När vi hade sjungit klart kom Lena och berättade för oss att vi skulle få sjunga på söndagen (idag alltså) också för att vi hade varit så bra! Snacka om att bli glad alltså! När jag väl kom hem (vilket var runt klockan 12) fick jag duscha/bada för att tvätta bort all färg. Det tog ett tag, men jag lyckades faktiskt få bort det allra värsta. Vid klockan halv två åt jag middag och klockan två kollade jag klart på Friends säsong 1. Herregud vad gammalt det är! Hehe. Iallafall. Jag somnade vid klockan 3 men vaknade vid klockan sex av att min dumma katt Alice kom in med en kanin i munnen. Hon hade tydligen fått för sig att jag jättegärna ville ha en kanin i mitt rum. Sen började hon äta och allt. Fy vad äckligt det var! Gick och väckt mamma så att hon skulle ta bort den stackars kaninen. Hehe.

Söndag
Idag var det alltså Open House på skolan. Vi uppträdde med Spice Girls igen, men var dock inte målad i svart idag. Anna, Vicky och jag gick tipsrunda (!) och sen kom Alex och blötte ner oss med sin vattenflaska.

OBS! Bilderna lägger jag in sen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0